پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در خارج          27 خرداد 1403 - 16 June 2024



ایرانیان در سراسر دنیا، از جمله در شهرهای مختلف آمریکا و اروپا سکونت دارند. در سال های اخیر با توجه به افزایش حجم مهاجرت از ایران به آلمان شاید این سوال برای شما مطرح شود که کدام شهر این کشور بیشترین ایرانی را  دارد. 
در این محتوا آماری از مهاجرت ایرانیان به آلمان و شهرهایی که بیشترین ایرانی را  دارند آورده ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 
آمار مهاجرت ایرانیان به آلمان (براساس شهر)
بر اساس برآوردهای اداره آمار فدرال (Destatis)، تعداد اتباع ایرانی در کشور آلمان در سال 2022، 203،000 نفر بوده است. این رقم تقریبا آخرین آمار رسمی است که تاکنون ثبت شده است. جمعیت ایرانیان بیشتر به ترتیب در شهرهای زیر پراکنده شده‌اند:
برلین (Berlin)
هامبورگ (Hamburg)
فرانکفورت آم ماین (Frankfurt)
نوردراین وستفالن (North Rhine-Westphalia)
جالب است بدانید هامبورگ از دهه 1960، به مرکزی برای اجتماع ایرانیان تبدیل شد. انجمن های فرهنگی و مساجد زیادی از جمله مرکز اسلامی هامبورگ که به مرکز اسلام شیعی در آلمان معروف است، در این شهر واقع شده است. در سال 2017، 22938 نفر با پیشینه مهاجرت از ایران در هامبورگ زندگی می‌کردند که بیشترین تعداد در یک شهر بزرگ آلمان بود.
ایرانیان در کدام شهرهای آلمان حضور بیشتری داشته اند؟
آلمان از گذشته های دور، مرکزی برای جذب مهاجران از سراسر دنیا بوده است. با بررسی و تجزیه تحلیل اطلاعاتی که در سایتهای خبری Deutsche Welle یا The Local Germany تا سال 2022 وجود داشته ما آمار ایرانیان مقیم در هر شهر آلمان را به دست آورده ایم. بر این اساس آن ها تعدادی از شهرها را بیشتر به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده‌اند.
با بررسی دقیق مشخص شد ایرانیان برلین را به عنوان مقصدی برای مهاجرت، به شهرهای دیگر آلمان ترجیح می دهند و در حال حاضر برلین دارای جمعیت ایرانی بیشتری نسبت به سایر شهرهای آلمان است. 
عوامل موثر در انتخاب شهر محل زندگی در آلمان توسط ایرانیان
انتخاب شهر مناسب در آلمان توسط مهاجرین همیشه تابع عواملی بوده است که برای ایرانیان موارد زیر متداول‌تر بوده است: 
فرصت‌های شغلی بهتر و با درآمد بالاتر
مؤسسات آموزشی با کیفیت تر برای تحصیل و آموزش
وجود انجمن هایی برای دور هم جمع شدن ایرانی ها
آب و هوا
مجموعه این عوامل نقش اساسی در جذب و حفظ ایرانیان در یک شهر دارند. 

 
منبع عکس: رصد خانه مهاجرت ایران
فرهنگ ایران در کشور آلمان
اگر به آلمان نگاهی بیندازید در جای جای این کشور رد پایی از فرهنگ ایرانی را مشاهده خواهید کرد. از حضور صنایع دستی ایران در بازارهای این کشور تا بازارهای شلوغی که غذای ایرانی را عرضه  می کنند. از طرفی تقاضای بالایی برای موسیقی و ادبیات و سینمای ایران وجود دارد، وجود هنرمندان برجسته ای مثل رامین جوادی، گویای این مطلب است.
ایرانیان در شهرهای مختلف مشاغلی مانند رستوران و مراکز فرهنگی دارند که نه تنها نیازهای ایرانیان را برآورده می کند بلکه یک فرهنگ سازی  هم به حساب می آید.
بیش از 170 انجمن در این کشور توسط ایرانیان تاسیس شده که معروفترین آن ها شامل:
انجمن پزشکان و دندانپزشکان ایرانی در جمهوری فدرال آلمان (VIA) 
انجمن اساتید و دانشگاهیان ایرانی در آلمان (VIHA) 
انجمن دانشمندان و مهندسان طبیعی ایران (VINI) 
انجمن جامعه ایرانیان در آلمان
جمعیت ایرانی الاصل در آلمان از سطح تحصیلات بالایی برخوردار هستند. بر اساس گزارش موسسه جمعیت و توسعه برلین، بیش از 50 درصد از مهاجران ایرانی الاصل، دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند. یعنی از هر چهار ایرانی بیش از یک نفر در مشاغلی مانند پزشکی، کارمند بانک، آموزش و پرورش، مهندسی یا قوه قضائیه مشغول به کار هستند.



پر بازدیدترین تحصیل در خارج

خبرنامه - شبکه های اجتماعی